![Ze śluz na Kanale Gliwickim korzystają również statki pasażerskie, jednak najbardziej chodzi o to, by kanałem i Odrą płynął węgiel m.in. do elektrociepłowni](https://d-pt.ppstatic.pl/kadry/k/r/1/0e/f0/59f08da6605ef_o,size,1088x550,opt,w,q,71,h,b7ce82.jpg)
Ponad 180 mln zł będzie kosztować przebudowa towarowej linii kolejowej Toszek - Stare Koźle. Kolejne 60 mln zł pochłonie remont śluz na opolskim odcinku Kanału Gliwckiego.
- Ważnym celem Krajowego Programu Kolejowego jest poprawa warunków przewozu towarów, a dzięki podpisanej właśnie umowie pociągi towarowe na trasie Toszek Północ - Rudziniec Gliwicki-Kędzierzyn-Koźle zwiększą prędkość z 60 do 90 km/h, poprawi się też jej przepustowość - mówi Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych. - Szybciej i częściej pojadą więc składy m.in. z węglem ze Śląska do portów w Szczecinie, Świnoujściu i Gdyni.
Ile pieniędzy dostaniemy z UNii Europejskiej na inwestycje w transport?
Co będzie za nie przebudowywane?
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień