Zgubiłeś dowód osobisty albo ktoś Ci go ukradł? Już nie musisz tego zgłosić w urzędzie

Czytaj dalej
Fot. 123RF
Małgorzata Wąsacz

Zgubiłeś dowód osobisty albo ktoś Ci go ukradł? Już nie musisz tego zgłosić w urzędzie

Małgorzata Wąsacz

Obecnie wystarczy tylko samo zgłoszenie na policji, by odpowiedni zapis o unieważnieniu dokumentu trafił do Rejestru Dowodów Osobistych. Zatem nie musimy się już fatygować do urzędu.

Od 4 marca jest łatwiej. - Jeśli zgłosimy kradzież dowodu na policji, informacja na ten temat od razu pojawia się w Rejestrze Dowodów Osobistych. A to oznacza, że nie musimy iść do urzędu. Urząd już wszystko wie. Mała zmiana, a cieszy. Już w pierwszym dniu działania nowego systemu policja unieważniła w ten sposób 28 dowodów - informują w biurze prasowym Ministerstwa Cyfryzacji.

Przed zmianą przepisów konieczne było osobne zgłoszenie utraty dokumentu w urzędzie. Można to było zrobić online za pośrednictwem usługi „Zgłoś utratę dowodu osobistego” lub osobiście  w urzędzie. 

O szczegółach czytaj w dalszej części artykułu. 

Pozostało jeszcze 77% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Małgorzata Wąsacz

W swoich artykułach podejmuję tematykę dotyczącą turystyki, telekomunikacji, rynku pracy oraz gospodarki. Przygotowuję też artykuły do dodatku historycznego "Album bydgoski" oraz do miesięcznika dla prenumeratorów "Pasje". Staram się pomagać Czytelnikom interweniując w ich sprawach.

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.pomorska.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.