Wystawiają zawyżone rachunki. Różnice wynoszą ponad 1000 zł

Czytaj dalej
Fot. Sławomir Kowalski
(tb)

Wystawiają zawyżone rachunki. Różnice wynoszą ponad 1000 zł

(tb)

Energa błędnie naliczyła opłatę za prąd swojej klientce. Kwota na rachunku przewyższa dotychczasowe zużycie aż siedmiokrotnie!

- W listopadzie ubiegłego roku do moich rąk trafił rachunek za zużycie prądu od 30 sierpnia do 19 listopada. Wynikało z niego, że suma, którą mam do zapłacenia aż siedmiokrotnie przewyższa kwotę, którą zazwyczaj płaciłam. Zamiast około 200 złotych widniało na nim 1500 złotych! Nie wiem co bym musiała robić, aby zużyć tyle energii - opowiada pani Ewa z osiedla Na Skarpie. - Za pośrednictwem infolinii skontaktowałam się czym prędzej z firmą Energa. Kazano mi podać obecny stan liczników. Gdy to zrobiłam, przyznano mi rację, że musiało dojść do pomyłki.

Prosta sprawa skomplikowała się jeszcze bardziej, kiedy Czytelniczka otrzymała pismo naliczające jej dodatkową karę za brak terminowej wpłaty 1500 zł.

- Dlaczego mam płacić ten wysoki rachunek i jeszcze karę 68 zł, skoro do pomyłki doszło nie z mojej winy? 14 i 23 grudnia zeszłego roku wysłałam do siedziby firmy pisma wyjaśniające moją sprawę - opowiada Czytelniczka. - Efekt? W poniedziałek znów trafiło do mnie ponaglenie do zapłaty. Najpierw muszę zapłacić, a dopiero później domagać się zwrotu pieniędzy. To jakiś absurd. I skąd mam wziąć nagle 1500 zł?

Sprawę zgłosiliśmy do biura Energi. - Klientka miała rację zgłaszając reklamację, a nasza firma pomyliła się wysyłając zamiast korekty wezwanie do zapłaty błędnej faktury. Oczywiście w tej sytuacji klientka nie będzie obciążona żadnymi dodatkowymi kosztami, a korekta błędnej faktury, zgodnie z pierwotnym założeniem, została już do niej wysłana - twierdzi Jakub Dusza z biura prasowego Grupy Energa. - Klientka otrzyma lub już otrzymała od firmy maila z wyjaśnieniem oraz przeprosinami.

To jednak nie koniec perypetii naszej Czytelniczki.

- Rachunek wystawiony na mieszkanie przy ulicy Przy Skarpie rzeczywiście przyszedł już prawidłowy. Dziękuję! Nieścisłości pojawiły się z kolei na rachunku dotyczącym zużycia prądu w drugim należącym do mnie mieszkaniu przy ul. Malinowskiego - opowiada pani Ewa. - Sytuacja powtórzyła się. Na otrzymanym rachunku za energię widnieje bowiem suma 1360 zł, choć zawsze płaciłam tylko 120-130 zł. Ponownie skontaktowałam się z Energą za pośrednictwem infolinii. Poinformowano mnie, że po raz kolejny doszło do pomyłki i nie mam się tym rachunkiem przejmować. Boję się, że kolejny raz firma naliczy kary.

Autor: (tb)

(tb)

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.pomorska.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2020 Polska Press Sp. z o.o.