Wolą kupić ciągnik niż budować

Czytaj dalej
Fot. Lucyna Talaśka-Klich
Lucyna Talaśka-Klich

Wolą kupić ciągnik niż budować

Lucyna Talaśka-Klich

W ostatnim naborze wniosków w sprawie modernizacji gospodarstw, najwięcej dotyczyło maszyn, najmniej produkcji mleka krowiego.

- Sytuacja na rynku trzody chlewnej jest bardzo niepewna i dlatego niewielu gospodarzy wystąpiło o unijną pomoc na rozwój tej produkcji - mówi Janusz Cieszyński z Rakowa (pow. rypiński), który jest producentem trzody chlewnej.

- W ramach naboru na modernizację na 2550 złożonych wniosków 10 dotyczy rozwoju produkcji prosiąt, 8 - rozwoju produkcji mleka krowiego, 16 - rozwoju produkcji bydła mięsnego, a 2516 w obszarze „d”, czyli na operacje związane z racjonalizacją technologii produkcji, wprowadzeniem innowacji, zmianą profilu produkcji, zwiększaniem skali produkcji, poprawą jakości produkcji lub zwiększeniem wartości dodanej produktu - informuje Jolanta Lubańska, kierownik Biura Wsparcia Inwestycyjnego z Kujawsko-Pomorskiego OR ARiMR. - W ramach tego obszaru zdecydowana większość wniosków dotyczy zakupu maszyn rolniczych (szacuję, że ponad 90 procent). Są też wnioski, gdzie przedmiotem operacji oprócz zakupu maszyn są inwestycje budowlane lub same inwestycje budowlane.

Zdaniem rolnika z Rakowa niewielka liczba wniosków dot. produkcji zwierzęcej to także efekt tego, że były one trudne.

Poza tym w tegorocznym naborze o premie dla młodych rolników wpłynęło 258 wniosków.

Lucyna Talaśka-Klich

Kieruję wspaniałym zespołem dziennikarzy, którzy rozkłada gospodarkę na czynniki pierwsze i tłumaczy Czytelnikom w jaki sposób ekonomia wpływa na życie przeciętnego Kowalskiego. Moim konikiem jest rolnictwo. Konie także są moją pasją, szczególnie huculskie i rasy wielkopolskiej.

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2022 Polska Press Sp. z o.o.