Adam Lewandowski

W Solcu Kujawskim dworzec prawie gotowy

Są gotowe już perony i wiaty nad nimi. Ale roboty jest jeszcze wiele. A czas przecież nagli. Fot. Adam Lewandowski Są gotowe już perony i wiaty nad nimi. Ale roboty jest jeszcze wiele. A czas przecież nagli.
Adam Lewandowski

W Bydgoszczy dworzec PKP już gotowy. W Solcu kończą budowę punktu obsługi pasażerów. Wykończą go już w przyszłym roku.

W Bydgoszczy pięknie wkomponowano w nowoczesny obiekt stare zabudowania stacyjne. W Solcu też mają stary dworzec, ale soleckiemu samorządowi nie udało się go przejąć od PKP. Jak stał opuszczony, tak stoi. I nie zdobi miasta.

Punkt obsługi pasażerów

Buduje się zatem obok nowy. Podchodzi aż po tunel. I zamiast nazwać go dworcem, wymyślono nazwę: punkt obsługi pasażerów. Może kiedyś PKP zdecyduje się przekazać zdewastowany obiekt miastu, które potrafi go przecież zagospodarować? Zobaczymy.

Miasto do tej inwestycji przygotowywało się długo. Bo w koncepcji BiTCity znalazł się także tunel pod torami. Wzmagający się ruch pociągów i rozbudowa miasta w stronę krajowej „dziesiątki” (bo przecież po przeciwległej przestrzeń miejską ogranicza Wisła) sprawiły, że Solec został podzielony na część za i przed torami. Aby chociaż pieszych uchronić przed czekaniem na otwarcie szlabanów, zbudowano kładkę nad torami. Ale samochody nadal czekały... Sytuację mogła uratować tylko budowa tunelu. I tunel powstał. I rondo im. burmistrza Antoniego Nawrockiego, zmieniające zupełnie układ komunikacyjny miasta.

Nie do poznania

A teraz między starym dworcem i nowym tunelem powstaje punkt obsługi pasażerów. Centrum zmienia się nie do poznania. Zmieniają się też ulice dojazdowe. Niedawno zakończyła się przebudowa ulicy 23 Stycznia - od placu Jana Pawła II do wspomnianego już ronda. (Przy tej ulicy ma swą siedzibę solecki ratusz). Teraz już tylko wystarczy dokończyć budowę punktu obsługi mieszkańców, by nadać centrum miasta zupełnie nowego charakteru.

Po drugiej stronie torów

Kończy się przebudowa peronów, powstają parkingi dla ponad 70 aut, w tym również po drugiej stronie torów, gdzie kiedyś było targowisko. Będzie też parking dla rowerów, przystanki autobusowe, postój taxi... Rosną stalowe konstrukcje punktu obsługi pasażerów o powierzchni 700 m kw. Są już też wiaty nad peronami.

Wykonawca śpieszy się, bo gonią terminy. Roboty mają zakończyć się w tym roku. Na przyszły pozostanie już tylko wykończenie...

Adam Lewandowski

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.