Tylko do dzisiaj można składać propozycje w sprawie trasy W-Z

Czytaj dalej
Fot. Filip Kowalkowski
Mateusz Mazur

Tylko do dzisiaj można składać propozycje w sprawie trasy W-Z

Mateusz Mazur

Bydgoszczanie mają ostatnią szansę, by złożyć swój wniosek, dotyczący przebudowy trasy od Węzła Zachodniego do Wschodniego.

Jak zapowiadają władze Bydgoszczy ma to być jedna z największych inwestycji w historii miasta. Planowana jest kompleksowa przebudowa ulic Pileckiego, Artyleryjskiej i Kamiennej, czyli tzw. trasy W-Z. Inwestycja szacowana jest na miliony złotych. Swoje propozycje, dotyczące projektu można składać jeszcze tylko dzisiaj.

Pierwotnie konsultacje społeczne z mieszkańcami miały potrwać do 29 marca, ale ze względu na okres świąt wielkanocnych oraz prośbę bydgoskich radnych wydłużono je o 2 tygodnie. Na biurku drogowców są już gotowe trzy warianty, według których miałaby odbyć się modernizacja.

Pierwszy pomysł zakłada przebudowę skrzyżowań, które znajdą się na jednym poziomie. W drugim wariancie zaplanowano wybudowanie węzłów dwupoziomowych. Trasa główna poprowadzona zostałaby pod ulicami poprzecznymi (Gdańską, Sułkowskiego i alejami Wyszyńskiego). W trzecim wariancie skrzyżowania również znalazłyby się na dwóch poziomach, lecz trasa W-Z wiodłaby nową estakadą. Poza tym koncepcja przewiduje modernizację Węzła Wschodniego, wraz z wybudowaniem tam parkingu typu Park & Ride oraz budowę wiaduktu przy zakładach Pesa.

Najtańszy wariant może kosztować pół miliarda złotych. Najdroższy nawet 780 milionów.

Mateusz Mazur

Absolwent dziennikarstwa na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. W Gazecie Pomorskiej od 2014 roku. Początkowo w dziale miejskim, a od 2018 roku wydawca i dziennikarz portalu internetowego www.pomorska.pl


Poza pracą kibic sportowy na pełen etat. Fan dobrej muzyki, wycieczek rowerowych i gier planszowych.

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.