Stworzyli najlepszą reklamę promującą wiedzę o zdrowej żywności
Zespół Szkół w Otyniu zdobył nowoczesny sprzęt multimedialny za najlepszą reklamę społeczną promującą wiedzę o żywności.
Uczniowie stworzyli ją w ramach programu edukacyjnego Tesco dla Szkół – „Przyszłość na talerzu”. Odkodowywali zaszyfrowane wiadomości, zdobywali kolejne stopnie wtajemniczeni, a część z nich stworzyła specjalne reklamy społeczne, których celem było promowanie wiedzy o pochodzeniu żywności wśród… ludzi w XXIII wieku.
- Dzieci bardzo chętnie uczyły się czytać etykiety. Z dużym zainteresowaniem i zdziwieniem stwierdziły, że w składzie produktów, oprócz podstawowych składników jest wiele różnych dodatków z symbolami ,,E”. Nauczyły się też logicznego myślenia. Zrozumiały, że mają wybór między jedzeniem pysznym, zdrowym (czyli naturalnym), a sztucznym szkodliwym – mówi Sławomira Sworzeń-Siusta, opiekunka zwycięskiego zespołu.