Sława
Sława nęci, ale i sławnych lud potrzebuje. Od starożytnych herosów, przez wielkich wodzów, rycerzy, świętych, artystów, naukowców, rewolucjonistów, aktorki i sportowców po celebrytów znanych z tego, że są znani, zbiorowa wyobraźnia była przez nich rozpalana i ukierunkowywana. Sławni mają wpływ m.in. na preferencje zakupowe. Ale nie tylko…
Są sławy, otoczone sztabem pijarowców dbających o każdy ich gest i słowo. Wszystko jest marketingowo wykreowane. Wielkie pieniądze są inwestowane w wizerunek.
Iga Świątek stoi przed problemem zagospodarowania sławy. Nie tylko musi zdecydować, czy zmienić swój team (który ją zna i pomógł jej w zwycięstwie) na nową ekipę (droższą, bo bardziej znaną i przez to otwierającą więcej możliwości). Musi też zmierzyć się z popularnością, z siłą możliwości, jakie ona daje.
Może wybrać wspomnianą drogę „laleczki” schlebiającej tłumom tak, by reklamodawcy nie odpłynęli. A może też wykorzystać ten szczególny czas, gdy jej głos odbija się szerokim echem w mediach, do czegoś zgoła innego…
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień