Rekordowy mundial. Świat oszalał na punkcie kobiecej piłki
Nie FC Barcelona, nie Chelsea, czy Paris Saint-Germain. Najlepiej sprzedającą się w historii koszulką piłkarską stworzoną przez Nike jest trykot kobiecej reprezentacji Stanów Zjednoczonych. To właśnie w niej zawodniczki USA sięgnęły w minioną niedzielę po drugie z rzędu złoto mistrzostw świata. Mistrzostw pod każdym względem wyjątkowych, po których ich najlepsza piłkarka, Megan Rapinoe, ma w swoim kraju większe poparcie niż prezydent.
Czas, by błyszczeć - brzmiało hasło tegorocznego mundialu. To motto idealnie komponuje się z tym, co aktualnie dzieje się w świecie kobiecego futbolu i jak wiele zmieniły w nim rozgrywane we Francji mistrzostwa.
Jeszcze przed finałowym starciem pomiędzy reprezentacjami Stanów Zjednoczonych i Holandii, oglądalność mundialu na całym świecie przekroczyła miliard. Samo spotkanie o złoto w USA śledziło 14,3 mln widzów. To o trzy miliony więcej niż liczyła publiczność finału męskiego czempionatu sprzed roku.
W artykule piszemy m.in. o rekordowych wynikach oglądalności mundialu we Francji, walce Amerykanek o równe prawa, batalii Megan Rapinoe i pogoni Europy za Stanami Zjednoczonymi.
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień