Projekt nowego mostu tramwajowego i przeprawy dla samochodów w linii ulicy Kazimierza Wielkiego budzi kontrowersje

Czytaj dalej
Fot. Arkadiusz Wojtasiewicz
Hanna Walenczykowska

Projekt nowego mostu tramwajowego i przeprawy dla samochodów w linii ulicy Kazimierza Wielkiego budzi kontrowersje

Hanna Walenczykowska

Kilka dni temu przedstawiliśmy naszym czytelnikom plan budowy nowych, bydgoskich mostów, w tym drugiej przeprawy przez Brdę, która ma powstać w ciągu ulicy Kazimierza Wielkiego. Niektórzy czytelnicy zgłaszają nam swoje zastrzeżenia.

Po publikacji koncepcji nowej przeprawy przez Brdę otrzymaliśmy wiele uwag. Przedstawiamy jedną z nich.

- Niestety na zamieszczonych wizualizacjach pokazano, że skrzyżowanie Kazimierza Wielkiego z ulicą Fordońską po przebudowie będzie posiadało zamiast obecnych czterech pasów ruchu jedynie trzy pasy – zauważył pan Sebastian. - Do tej pory najbardziej zakorkowanym pasem na tym skrzyżowaniu ten umożliwiający skręt z ulicy Kazimierza Wielkiego w Fordońską. Okazuje się, że po przebudowie tak jak dotychczas będzie jedynie jeden pas dla skręcających w kierunku Fordonu. Natomiast zamiast dwóch pasów na wprost w kierunku ulicy Łęczyckiej, będzie jedynie jeden.
[promo]5157[/promo]

Pan Sebastian uważa, że nawet jeśli na skrzyżowaniu musi być miejsce dla torów tramwajowych, to i tak zostanie dostatecznie dużo miejsca, aby dodać jeszcze jeden pas ruchu dla skręcających do Fordonu.
- Zamiast tego ZDMiKP chce zmniejszyć liczbę pasów – twierdzi czytelnik. - Każdy mieszkaniec naszego miasta spodziewał się, że budowa nowych mostów i przebudowa tego wiecznie zakorkowanego skrzyżowania przyczyni się do zmniejszenia korków. Jestem pewien, że po przebudowie korki się zwiększą! Bardzo proszę o uzyskanie wyjaśnienia ZDMiKP dlaczego zaplanowali przebudowę tego skrzyżowania, która spowoduje zwiększenie już dziś bardzo uciążliwych korków.

Zarząd dróg odpowiada

Spełniliśmy prośbę pana Sebastiana i uzyskaliśmy odpowiedź rzecznika Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.

- Projekt budowy mostów ma na celu rozbudowę sieci tramwajowej w mieście, poprawę funkcjonowania komunikacji publicznej, poprawę jej funkcjonowania oraz poprawę bezpieczeństwa podróżnych i pieszych. Nie ma więc ona na celu poprawy przepustowości dla pojazdów indywidualnych – przypomina Tomasz Okoński. - Byłoby to w pewnym sensie zaprzeczenie projektu i jego dofinansowania na cele komunikacji publicznej. Miasto Bydgoszcz tak jak wszystkie miasta w Polsce i na świecie promuje komunikację zbiorową.

Rzecznik bydgoskich drogowców podkreśla, że należy również zwrócić uwagę na to, że w tym miejscu nie ma dużo miejsca.
- Chodniki, ścieżki rowerowe, pasy ruchu, azyle dla pieszych, torowiska; wszystko jest projektowane „na wcisk” pomiędzy ul. Iławską i ul. Oksywską a terenem szkoły – tłumaczy Tomasz Okoński. - Nie mam miejsca na dodatkowy pas bez likwidacji innych elementów pasa drogowego. Wszystkie zaprojektowane elementy są niezbędne by zapewnić bezpieczeństwo nie tylko kierowców ale też pieszych i rowerzystów. Dodatkowo prawoskręt w ul. Fordońską nie będzie tak krótki jak obecnie i nie będzie rozpoczynał się za mostem (tak jak obecnie) ale zostanie poprowadzony już od ulicy Toruńskiej.

Hanna Walenczykowska

Komentarze

4
Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

Everon J

Har du någonsin blivit utsatt för en bluff? Förlorat din plånbok eller pengar till falska hackare eller långivare online? Jag ber dig att kontakta denna pålitliga hacker och återställningsexpert GENUINE HACKER. Jag var ett offer för falska personer som utgav sig som binära optioner och bitcoin-investerare, jag förlorade en summa på $10 000 och 2BTC från min bitcoin-plånbok till dessa bedragare. Det tog ett tag innan jag insåg att de var falska och kände mig riktigt sårad. Sedan hörde en vän till mig om det och rekommenderade mig till GENUINE HACKER som hjälpte mig att återställa allt jag förlorat. För mer information skicka ett e-postmeddelande till [email protected] eller via WhatsApp +1 (260) 218-3592.

selomohliam

Dobrý den, chcel som rýchlo informovat môj milenec je tam vonku, že prechádza neštastný vztah, myslel som, že on-line kúzlo nefunguje, kým som prišiel do kontaktu s Dr Lomi, ktorý urobil kúzlo pre mna a môj milenec sa vrátil ku mne to bolo potom viem, že duchovné ovládanie fyzickej, Dr Lomi je najlepšie kúzlo kolieska, ktoré vám pomôžu priviest spät svojho milenca, pomôže vám s akýmkolvek rozvodom problém je to najlepšie, co môžete kontaktovat ho na e-mail; [email protected] alebo napísat cez linku alebo WhatsApp císlo +2349034287285 môže pomôct vyriešit akýkolvek problém.

Sebastian Kamiński

Czyli ZDMIKP przyznaje ze ma na celu zakorkowanie miasta ponieważ promuje komunikację publiczna.....zatem mam pytanie.....po co wydajemy setki milionów na inne inwestycje drogowe skoro zwiększają one przepustowosc ulic i przez to nie promuja komunikacji zbiorowej? Ta wypowiedz jest zatem sprzeczna z innymi wypowiedziami ZDMiKP w których ta instytucja zachwala swoje inwestycje drogowe....dyskusja z ta instytucja traci sens....podsumowując.....kierowcy jadący przez to skrzyzowanie przygotujcie sie zatem na większe korki niż dotychczas bo zmniejszenie korków stoi w sprzeczności z celami ZDMIKP.

intro111

tak to możecie i 10 mostów budować. Tylko po co, skoro przed jak i za mostami będzie wszystko stało? Trasa jest tak przejezdna, jak jej najwęższy punkt

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2025 Polska Press Sp. z o.o.

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z niniejszej strony internetowej, w tym ze znajdujących się na niej publikacji, przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody Polska Press Sp. z o.o. w Warszawie jest niedozwolone. Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są tutaj.