Ekstra
Magazyn
Ekstra Magazyn

Najlepsze teksty z całej Polski, w każdy piątek dla wszystkich prenumeratorów Cyfrowych. Poznaj Ekstra Magazyn

Małgorzata Wąsacz

Polowanie na seniora. Bo jemu najłatwiej wcisnąć drogie gary

Polowanie na seniora. Bo jemu najłatwiej wcisnąć drogie gary Fot. pixabay.com
Małgorzata Wąsacz

„Cudowne” produkty na prezentacjach kosztują nawet 50 razy więcej niż w internecie. A i tak zawsze znajdą się chętni. Nad tym, by podpisali umowy kredytowe, pracuje sztab ludzi. Tylko od nas zależy, czy damy się im zmanipulować!

Zastanawiacie się kto pokrywa koszty działalności organizatorów prezentacji? Tajemniczy sponsor? Sama firma? Urząd gminy? Ależ skąd! Wszelkie koszty ponoszą osoby, które dadzą się namówić na zakup oferowanych produktów. Koszty te będą wliczone w cenę towarów. Nawet tych oferowanych w promocji! By taka firma handlowa mogła utrzymać jeden zespół sprzedażowy, musi dziennie zarobić od 4 000 do 7 000 złotych. Musi więc znaleźć „chętnych”, którzy co najmniej za tyle kupią garnki, masażery, wyciskarki do owoców czy wełnianą pościel - wylicza Kazimierz Danielewski, prezes Fundacji Aktywizacji Seniorów Teraz, współorganizatora kampanii „Stop manipulacji. Nie kupuj na prezentacji”.

W ramach kampanii w całej Polsce odbywają się szkolenia dla seniorów. W naszym regionie były one m.in. w Bydgoszczy, Szubinie oraz Świeciu.

Dobry prezenter miesięcznie wyciągnie 10-15 tysięcy złotych

Koszty organizacji jednego pokazu są bardzo duże. To przede wszystkim wynajem sali na spotkanie. Dom kultury udostępni ją za 300-400 zł, ale np. hotel już za 2 000-3 000 zł.

Trzeba wynająć firmę telemarketingową, która obdzwoni i zaprosi gości na pokaz. Jeśli założymy, że pojawi się na nim 35 osób, to będzie to kosztować ok. 2600 zł.

Do tego trzeba doliczyć drobne prezenty (ponad 500 zł).

Najwięcej pochłonie opłacenie prezentera. Dobry zarobi miesięcznie od 10 do 15 000 zł! Trzeba też jemu oraz osobom towarzyszącym opłacić koszty przejazdu, ewentualnie noclegu. A to kolejne co najmniej 1500 zł.

O sztuczka i sposobach naciagania seniorów na drogie zakupy - w dalszej części artykułu.

Pozostało jeszcze 84% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa promocyjna

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

Aktywujesz kod bez rejestracji

Odblokowujesz dostęp jednorazowo, tylko na tej przeglądarce. Jeżeli chcesz w przyszłości wrócić do tego artykułu, skorzystaj z opcji aktywacji kodu z rejestracją - zarejestruj się.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i czytaj bez rejestracji" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

odzyskaj hasło

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zaloguj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Aby móc przetwarzać Twoje dane osobowe w postaci adresu e-mail dla celów przedstawiania informacji handlowych na temat naszych towarów lub usług za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, prosimy Cię o wyrażenie poniżej wskazanych zgód.

Pamiętaj, w każdej chwili możesz cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Cofnięcie zgody nie wpłynie jednak na zgodność z prawem przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych przed wycofaniem zgody. Szczegóły dotyczące zgody, w tym jej wycofania, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności oraz w swoim profilu.

Administratorem Twoich danych osobowych jest spółka Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Domaniewska 45, 02-672 Warszawa. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych przez Polska Press oraz uprawnienia użytkowników Serwisu Polskatimes z tym związane zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w szczególności w celu wykonania umowy (usługa świadczona drogą elektroniczną), w celach marketingowych w zakresie udzielonych zgód, jak też w innych celach marketingowych na podstawie naszego uzasadnionego interesu. Podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne. Przysługuje Ci prawo do żądania od nas dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych a także prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień oraz celów przetwarzania danych przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

* Jeżeli klikniesz „Zaznacz wszystkie poniższe zgody” automatycznie zaznaczasz wszystkie zgody. Możesz też zaznaczyć lub odznaczyć każdą ze zgód z osobna.

** Zgoda wymagana.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zarejestruj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Małgorzata Wąsacz

W swoich artykułach podejmuję tematykę dotyczącą turystyki, telekomunikacji, rynku pracy oraz gospodarki. Przygotowuję też artykuły do dodatku historycznego "Album bydgoski" oraz do miesięcznika dla prenumeratorów "Pasje". Staram się pomagać Czytelnikom interweniując w ich sprawach.

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.pomorska.pl

świąteczna obniżka o 50%

Świąteczna promocja prenumeraty cyfrowej na pół roku!

74,00 148,00

Wyjątkowa świąteczna okazja! Tylko do 27 grudnia prenumerata cyfrowa na pół roku kosztuje aż o połowę mniej. Skorzystaj i ciesz się pełnym dostępem!

Kup teraz

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2018 Polska Press Sp. z o.o.