Pojedziemy Toruńską po nowych szynach. Prace ruszą za kilka lat [infografika]

Czytaj dalej
Fot. Fot. tomasz czachorowski
Mateusz Mazur

Pojedziemy Toruńską po nowych szynach. Prace ruszą za kilka lat [infografika]

Mateusz Mazur

Na razie Zarząd Dróg Miejskich w Bydgoszczy ogłosił przetarg na wykonanie dokumentacji dla tego zadania.

Gruntowna przebudowa torowiska na ulicy Toruńskiej zakwalifikowana została do priorytetów modernizacji infrastruktury tramwajowej w całym mieście. Ratusz liczy na maksymalne dofinansowanie projektów szynowych, bo chce w najbliższych latach odnowić 8 kilometrów torów.

Zarówno ratusz, jak i drogowcy przekonują, że remont torów od ronda Toruńskiego do Perłowej jest w niedalekiej przyszłości niezbędny. Prace z pewnością
Infografika UM w Bydgoszczy

Do remontu wytypowano odcinek od ronda Toruńskiego do ulicy Spokojnej oraz od zajezdni tramwajowej do ulicy Spadzistej wraz z pętlą tramwajową „Stomil”.

- Realizacja zadania jest niezbędna - przyznał nam wcześniej Mirosław Kozłowicz, wiceprezydent Bydgoszczy. - Zależy nam na przywróceniu prędkości eksploatacyjnej, przystosowaniu infrastruktury przystankowej i zajezdni tramwajowej do niskopodłogowego taboru i podniesieniu poziomu bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego - dodaje.

Poza pracami przy torowisku wybudowane zostaną nowe chodniki oraz powstanie ścieżka rowerowa na odcinku od Perłowej do granic miasta. Drogowcy przy ulicy Spadzistej chcą też wybudować parkingi typu Park&Ride. Ma to zachęcić kierowców z Łęgnowa i terenów podmiejskich do pozostawienia swojego samochodu i kontynuowania podróży do centrum komunikacją publiczną.


Projekty szynowe w liczbach
Create your own infographics

Ogłoszenie przetargu na wykonanie dokumentacji to dopiero jeden z pierwszych kroków przy tej inwestycji. Jej realizacja możliwa będzie dopiero za kilka lat. - Jesteśmy na początku drogi. Będziemy spokojnie się do niej przygotowywać - mówi Krzysztof Kosiedowski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej.

- Gdy torowisko wraz z całą podbudową zostaną wymienione z pewnością transport tramwajowy będzie lepiej funkcjonował - dodaje.

Wykonawca, który wygra przetarg będzie musiał przygotować tzw. wielowariantową koncepcję programowo-przestrzenną. To dokument zawierający wszystkie szczegóły realizacji inwestycji. Później trzeba jeszcze uzyskać pozytywną decyzję o uwarunkowaniach środowiskowych. Inwestycja ma przebiegać w trybie „Zaprojektuj i buduj”, co ma usprawnić proces pomiędzy zdobyciem wszystkich pozwoleń, a przysłowiowym wbiciem pierwszej łopaty.

Poza modernizacją torowiska na Toruńskiej miasto w ramach projektów szynowych zamierza w niedalekiej przyszłości wybudować tory na ulicy Kujawskiej, połączyć torami Fordońską i Toruńską i przebudować trasę tramwajową na Gdańskiej od ulicy Kamiennej do Dwernickiego.

Zadania do realizacji w najbliższych latach w ramach tzw. projektów szynowych:

  1. Budowa torowiska wzdłuż ulicy Kujawskiej od r. Bernardyńskiego do r. Kujawskiego wraz z przebudową torowiska wzdłuż Wojska Polskiego, Toruńskiej, Bernardyńskiej i pętli tramwajowej przy Wojska Polskiego i Magnuszewskiej (razem 2 kilometry)
  2. Budowa mostu tramwajowego, łączącego ulice Toruńską i Fordońską (na wysokości ulicy Perłowej lub równolegle do mostu Kazimierza Wielkiego) (1,3 km)
  3. Przebudowa torowiska na ulicy Chodkiewicza (od ks. Wawrzyniaka do kard. Wyszyńskiego - w trakcie realizacji) (0,8 km)
  4. Przebudowa torowiska na ulicy Toruńskiej (od r. Toruńskiego do Perłowej i od zajezdni tramwajowej do pętli Stomil) (3,5 km)
  5. Przebudowa torowiska na ulicy Gdańskiej na odcinku od Kamiennej do Dwernickiego (0,4 km)
Mateusz Mazur

Absolwent dziennikarstwa na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. W Gazecie Pomorskiej od 2014 roku. Początkowo w dziale miejskim, a od 2018 roku wydawca i dziennikarz portalu internetowego www.pomorska.pl


Poza pracą kibic sportowy na pełen etat. Fan dobrej muzyki, wycieczek rowerowych i gier planszowych.

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.