Pociągi na magistrali węglowej będą jeździć znacznie szybciej

Czytaj dalej
Fot. Grzegorz Galasiński
(X)

Pociągi na magistrali węglowej będą jeździć znacznie szybciej

(X)

Po modernizacji przebiegającego przez nasz region fragmentu „węglówki” prędkość pociągów towarowych zwiększy się do 100 km/h.

PKP Polskie Linie Kolejowe SA podpisały kolejną umowę na przebudowę fragmentu magistrali węglowej łączącej Gdynię z Górnym Śląskiem, na odcinku między Nową Wsią Wielką a Maksymilianowem w woj. kujawsko-pomorskim. To drugi etap zadania o wartości ok. 60 mln zł.

„Węglówka” to jedna z najważniejszych tras towarowych w Polsce łącząca Śląsk z Trójmiastem. Spółka PKP PLK w celu zwiększenia bezpieczeństwa i szybkości przewozów unowocześni część północnego szlaku tej magistralnej linii.

- PLK przystępują do drugiego etapu robót na linii kolejowej nr 201, prowadzącej z Nowej Wsi Wielkiej do Maksymilianowa. 33-kilometrowy odcinek toru zostanie przebudowany, a sieć trakcyjna wymieniona. Bezpieczny przewóz towarów zapewni remont trzech przejazdów kolejowo-drogowych oraz wymiana 15 rozjazdów na stacjach: Bydgoszcz Emilianowo, Bydgoszcz Wschód, Bydgoszcz Leśna i Maksymilianowo. Aby zwiększyć przepustowość linii, między Bydgoszczą a Emilianowem zostaną wyremontowane dwa wiadukty. Modernizacja rozpocznie się w czerwcu i potrwa do 2019 roku - informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK SA.

Będą to kolejne prace na „węglówce” w naszym regionie. Od pewnego czasu między Nową Wsią Wielką a Maksymilianowem PLK prowadzą - w ramach pierwszego etapu - roboty modernizacyjne obecnie za ponad 54 mln zł. Dzięki nim zwiększy się prędkość pociągów towarowych do 100 km/h. Zaawansowanie prac wynosi już 85 proc. W zakresie zadania jest 9 przejazdów kolejowo-drogowych, dwa przejścia, cztery wiadukty oraz most nad Brdą. W ramach inwestycji wymienione zostanie również 24,5 km sieci trakcyjnej. - Roboty realizowane są zgodnie z harmonogramem, a ich planowane zakończenie to wrzesień tego roku - dodaje M. Siemieniec.

Efektem prac na północnym odcinku magistrali będzie znaczące podniesienie prędkości pociągów towarowych - do 100 km/h, m.in. w stronę portu w Gdyni. Do tej pory na tej trasie obowiązywały ograniczenia prędkości nawet do 20 km/h.

„Węglówka” poddawana jest modernizacji na różnych odcinkach od kilku lat. Pozwala to mieć nadzieję, że na linie wrócą połączenia pasażerskie relacji Gdynia - Katowice (Kraków) przez Inowrocław, niegdyś stałe pozycje rozkładu jazdy. Obecnie kujawska część trasy (z Inowrocławia do okolic Ponętowa) wykorzystywana jest dla ruchu pociągów PKP Intercity z Gdyni i Bydgoszczy do Warszawy.

(X)

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.