Pluszaki trafią do małych pacjentów

Czytaj dalej
Fot. adesłane
Anna Stasiewicz

Pluszaki trafią do małych pacjentów

Anna Stasiewicz

Nikomu oczywiście nie życzymy choroby, ale jeśli wasz maluch trafi do karetki pogotowia, będzie mu towarzyszyła maskotka.

\\To dzięki akcji „Pluszaki dla edukacji”, w której IKEA Bydgoszcz wzięła w niej czynny udział. W ostatnich miesiącach przeprowadzono tam zbiórkę pluszaków, które zostały przekazane dla małych pacjentach Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Bydgoszczy.

Klienci oraz pracownicy bydgoskiego sklepu przekazali aż 370 pluszaków. Zbierano je przez ostatnich kilka miesięcy. Maskotki mają wspierać zarówno małych pacjentów oraz ich opiekunów m.in. podczas transportu karetką. Jak przyznają sami lekarze czy ratownicy medyczni, pluszowe zabawki są nie tylko wsparciem dla dzieci w tych bardzo trudnych chwilach, ale pomagają też załodze karetki nawiązać kontakt z maluchem i wykonać odpowiednie czynności medyczne.

Kampanię „Pluszaki dla edukacji” IKEA prowadzi już od 2003 roku. Akcja polega również na przekazywaniu 1 euro z każdej sprzedanej zabawki na rzecz organizacji Save the Children i UNICEF. To pozwoliło zgromadzić w sumie 88 mln euro.

W 2015 roku w polskich sklepach IKEA w ramach akcji sprzedano blisko 360 tysięcy pluszowych zabawek i książek dla najmłodszych.

W ramach kampanii „Jaśniejsza przyszłość dla uchodźców” szwedzkie sklepy przekazują 1 euro na rzecz UNHCR, czyli Urzędu Wysokiego Komisarza Narodów Zjednoczonych do spraw Uchodźców, by pomóc rodzinom żyjących w obozach m.in. w Afryce i Azji.

Anna Stasiewicz

W redakcji odpowiadam za lokalny samorząd i działania władz, chociaż z racji mojego wykształcenia, w kręgu zainteresowań jest również historia oraz polityka samorządowa.

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.pomorska.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2020 Polska Press Sp. z o.o.