Obwodnica Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa. Druga nitka gotowa w ciągu trzech lat
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych wybrała wykonawcę drugiej nitki obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa. Droga ma być gotowa w ciągu trzech lat
W marcu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że pięć firm złożyło oferty na wybudowanie długo wyczekiwanej przez kierowców w naszym regionie drugiej jezdni obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa. Najniższą cenę zaproponował Energopol-Szczecin Spółka Akcyjna (niespełna 42 mln zł). Wspólną ofertę złożyły firmy Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. i Strabag Sp. z o.o. (około 57,2 mln zł). Były też oferty Colas Polska Sp. z o.o. (ok. 59,8 mln zł), Budimex S.A. (ok. 59,8 mln zł) i Eurovia Polska S.A. (ok. 60,5 mln zł).
GDDKiA była gotowa wydać niemal 80 mln zł. Cenę proponowaną przez Energopol-Szczecin uznała za rażąco niską. W minionym tygodniu poinformowała, kto zbuduje drugą nitkę obwodnicy.
- Spośród pięciu złożonych ofert została wybrana oferta konsorcjum firm Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o. o. i Strabag Sp. z o. o. - czytamy w komunikacie GDDKiA. - Jeżeli nie będzie odwołań od wyników przetargu, to w III kwartale tego roku powinna zostać podpisana umowa na realizację tej inwestycji. Wykonawca będzie miał 15 miesięcy na wykonanie projektów i uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych, następnie ruszą prace budowlane. Inwestycja powinna zostać ukończona w IV kwartale 2020 roku.
GDDKiA tłumaczy, że wybrana została najkorzystniejsza oferta. Cena była jednym z kryteriów wyboru, ale nie jedynym.
- Musimy tu dochować szczególnej staranności przy wyborze ofert, aby wybrać ofertę najkorzystniejszą i zminimalizować ryzyko odwołań od rozstrzygnięcia przetargu i sprawnie przejść następnie kontrolę Urzędu Zamówień Publicznych - wyjaśniał w czerwcu na łamach „Głosu” Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału GDDKiA.
W ramach inwestycji wybudowana zostanie jezdnia długości 6,4 km, a także droga wspomagająca Niedźwiedź-Zdunowo długości 3,2 km. Natomiast jezdnia, która już jest, ma zostać wyremontowana. Pierwszą jezdnię wybudowano w latach 2005-2007. Pierwotnie miała od razu być budowana druga nitka, ale zabrakło na nią pieniędzy. Przewidziano jednak rezerwę na drugą nitkę dzięki czemu teraz będzie musiał zostać wybudowany tylko jeden wiadukt.