MM

Na Zjazdowej w Łodzi obraca się tysiącami ton produktów

zdjęciez: https://www.zjazdowa.com.pl/pl/news/ zdjęciez: https://www.zjazdowa.com.pl/pl/news/
MM

Łódzki Rynek Hurtowy „Zjazdowa” Spółka Akcyjna powstał w 1997 r. jako inicjatywa łódzkiego środowiska kupieckiego zintegrowanego w ramach stowarzyszenia Centrum Kupiectwa, będącego obecnie spółką akcyjną i samorządu lokalnego gminy (miasta) Łódź oraz pozostałych inwestorów indywidualnych.

Obecnie działalność Łódzkiego Rynku Hurtowego „Zjazdowa” SA jest prowadzona na powierzchni ponad 13 hektarów, w tym 8 hal handlowych i dwie magazynowe, które obejmują ponad 3 hektary zabudowanej powierzchni użytkowej.

W ciągu roku na terenie rynku odbywa się obrót tysiącami ton produktów dla potrzeb handlu detalicznego, gastronomii i zbiorowego żywienia. Owoce i warzywa stanowią łącznie połowę całkowitej masy towarowej Rynku Hurtowego.

Rynek jest jednym z większych kreatorów miejsc pracy w województwie łódzkim.

Spółka generuje 40 etatów, jednakże na terenie ŁRH „Zjazdowa” SA działalność gospodarczą prowadzi ponad 150 firm, w których zatrudnionych jest łącznie ponad 700 pracowników. Ponadto na terenie rynku zaopatruje się w sposób stały ponad 2000 zarejestrowanych klientów, kupując owoce i warzywa pochodzące z regionalnych upraw oraz artykuły spożywcze pochodzące z regionalnej produkcji. Najważniejsze w działalności Łódzkiego Rynku Hurtowego „Zjazdowa” SA jest spełnienie wymagań klientów dokonujących zakupów przez umiejętną organizację rynku i udostępnianie powierzchni handlowych tak, aby zagwarantować kupującym dostępność szerokiego asortymentu towarów w zróżnicowanej ofercie cenowej, dbając jednocześnie o bezpieczeństwo żywności wprowadzanej do obrotu. Mając na uwadze powyższe założenia, handel na rynku przybiera dwie podstawowe formy. Po pierwsze, warzywa i owoce regionalne są sprzedawane bezpośrednio przez producenta rolnego. Po drugie, nabiał, wędliny, mięso, artykuły słodycze, napoje, warzywa, owoce, surówki oraz inne produkty spożywcze są oferowane przez firmy-akcjonariuszy.

Zakupy robią tam głównie właściciele lub dostawcy do sklepów ogólnospożywczych oraz „warzywniaków”, firmy cateringowe, restauracje, mniejsze hurtownie spożywcze, jak również klienci indywidualni. W sezonie pojawiają się także klienci kupujący większe partie warzyw i owoców. Wielkość transakcji handlowych i obrót towarowy w sektorze warzyw i owoców krajowych jest – oczywiście – mocno zróżnicowany w zależności od pory roku.

Współpraca z producentami to nie tylko udostępnianie im infrastruktury w celu sprzedaży własnej produkcji. Głównym sposobem przekazania ważnych informacji, reklamy i promocji operatorów rynku stały się programy telewizyjne realizowane we współpracy z regionalną TVP 3 Łódź. Przez programy telewizyjne rynek pokazuje to, co najważniejsze w sferze produkcji rolnej i obrotu artykułami rolno-spożywczymi. Spośród wielu poruszanych tematów przykładem mogą być informacje o środkach pomocowych dla rolników, obrocie bezpieczną żywnością i unijnych standardach jakości handlowej oraz zdrowotnej owoców, warzyw i artykułów spożywczych.

MM

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.