Na Śląsku ruszyły Internetowe Rewolucje. Google szkoli jak wykorzystywać internet w biznesie

Czytaj dalej
Fot. Karol Gruszka
Marcin Kasprzyk

Na Śląsku ruszyły Internetowe Rewolucje. Google szkoli jak wykorzystywać internet w biznesie

Marcin Kasprzyk

Wczoraj w Śląskim Centrum Społeczeństwa Informacyjnego w Katowicach rozpoczął się projekt Internetowe Rewolucje, organizowany przez Google.

Cel - przeszkolenie 1000 przedsiębiorców, przedstawicieli małych i średnich firm z województwa śląskiego w zakresie kompetencji cyfrowych.

Internetowe Rewolucje to projekt organizowany przez firmę Google Polska. Na Śląsku właśnie wczoraj rozpoczął się pilotaż. Przez cały miesiąc 30 ekspertów Google będzie prowadziło otwarte szkolenia oraz indywidualne warsztaty dla małych i średnich firm. Do udziału w bezpłatnych szkoleniach zapisywać można się na stronie www.internetowerewolucje.pl.

Śląski pilotaż jest dopiero początkiem. Projekt Internetowe Rewolucje jest długofalowy i zakłada przeszkolenie do końca 2016 roku 100 tys. przedsiębiorców z całej Polski. Powstaje również platforma online z bazą wiedzy.

Dzięki szkoleniom i warsztatom przedsiębiorcy będą w stanie nie tylko wprowadzić rozwiązania internetowe w swojej działalności, ale przede wszystkim zrobić to świadomie i w optymalny dla swoich potrzeb sposób. Dla niektórych firm może to oznaczać po prostu obecność w internecie, dla innych nastawienie na użytkowników internetu mobilnego, wdrożenie sprzedaży inter-netowej lub wykorzystanie narzędzi w chmurze, niektóre z kolei mogą rozpocząć cyfrowy eksport.

Dlaczego to jest ważne? - Gospodarka internetowa rośnie dwa razy szybciej niż PKB naszego kraju. To jest potencjał, który musimy dobrze wykorzystać. Przedsiębiorcy, którzy potrafią skutecznie używać narzędzi internetowych w swojej działalności, są w stanie dotrzeć do dużo większej bazy klientów, łącznie z klientami zagranicznymi. Dużo szybciej zwiększają przychody i zatrudnienie - mówi Agata Wacławik-Wejman z Google.

Do osiągnięcia jest bardzo wiele. Dziś Polska wciąż jest jednym z 5 krajów Unii, w których małe i średnie firmy wdrażają technologię najwolniej. Wciąż zaledwie 17 procent polskich przedsiębiorstw wykorzystuje internet do sprzedaży. Tylko 17 procent firm jest obecnych w mediach społecznościowych. Tymczasem w UE jest to już 40 procent.

Otwarte szkolenia i indywidualne warsztaty odbędą się m.in. właśnie w Śląskim Centrum Społeczeństwa Informacyjnego w Katowicach, w siedzibie Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach, w oddziałach BZ WBK w Bielsku-Białej, Chorzowie, Częstochowie, Rybniku, Tychach oraz gliwickim Parku Naukowo-Technologicznym i Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej. Do udziału w programie rejestrować można się na stronie: internetowerewolucje.pl. Tam też znajdziecie wszystkie informacje i szczegóły projektu.

Czytaj również: O Internetowych Rewolucjach rozmawiamy z Agnieszką Hryniewicz-Bieniek, dyrektorem Google Polska

Zainteresowani programem przedsiębiorcy ze Śląska mogą rejestrować się poprzez stronę www.internetowerewolucje.pl

Marcin Kasprzyk

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.