Muszą ciągle trzymać rękę na pulsie i być online. FOMO dotyka co piątego nastolatka w Polsce

Czytaj dalej
Fot. pixabay.com
Ewa Abramczyk-Boguszewska

Muszą ciągle trzymać rękę na pulsie i być online. FOMO dotyka co piątego nastolatka w Polsce

Ewa Abramczyk-Boguszewska

FOMO dotyka co piątego nastolatka w Polsce - wynika z badań przeprowadzonych przez Uniwersytet Warszawski. Nie jest to zwykłe uzależnienie od internetu. Młodym ludziom coraz częściej towarzyszy lęk, że odłączeni od sieci stracą coś ważnego.

- Moja szesnastoletnia córka właściwie nie rozstaje się z telefonem - mówi pani Monika z Bydgoszczy, mama Sandry. - Ma go ciągle przy sobie. Sprawdza, co wrzucają do sieci znajomi, rozmawia z koleżankami i kolegami z klasy. Prawie bez przerwy słyszę powiadomienia z internetowych aplikacji, Instagrama i Messengera. Telefon jest pierwszą rzeczą, po którą sięga rano.

FOMO (z angielskiego Fear of Missing Out) to lęk przed odłączeniem. Dotyka on ludzi w różnym wieku, głównie młodzież. Nie jest ono zwykłym uzależnieniem od internetu.

Według raportu „FOMO. Polacy a lęk przed odłączeniem”, przygotowanego przez Uniwersytet Warszawski co piąty nastolatek doświadcza FOMO. Dotyczy to w równym stopniu dziewcząt, jak i chłopców. Z kolei wyniki badania Państwowego Instytutu Badawczego NASK „Nastolatki 3.0” wskazują, że  prawie co trzeci nastolatek deklaruje, że nie jest w stanie wytrzymać i funkcjonować bez telefonu.

Więcej czytaj w pełnej wersji artykułu.

Pozostało jeszcze 81% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Ewa Abramczyk-Boguszewska

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.pomorska.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.