Millenialsi na rynku pracy. Chcą podbijać świat, ale nie wiedzą jak

Czytaj dalej
Fot. 123RF.com
Katarzyna Paczewska

Millenialsi na rynku pracy. Chcą podbijać świat, ale nie wiedzą jak

Katarzyna Paczewska

Młodzi są ambitni, ciekawi świata i zdeterminowani, by rozwijać kompetencje. Są też zagubieni i niepewni przyszłości. Często nie mają pomysłu na siebie i nie wiedzą, co chcą robić - wynika z raportu Deloitte.

„Dobre studia są często płatne, a moja rodzina nie ma lekko. Dlatego idąc na studia, chcę znaleźć sobie pracę i sam się utrzymywać. Ale żeby ten pomysł wypalił, trzeba mieć pomysł na siebie” - pisał jeden z uczestników badania Deloitte z Bydgoszczy.

„Co to znaczy „być szczęśliwym zawodowo”? To znaczy nie chodzić do pracy za karę. Nie nudzić się w pracy i ciągle mieć coś ciekawego do robienia” - wy-jaśnia kolejna osoba z tego samego miasta.

„Trzeba nie tylko umieć pracować i mieć talent. Trzeba jeszcze umieć się przebić” - uważa ktoś inny z Bydgoszczy.

„Na początku pieniądze nie są najważniejsze - liczy się nabycie doświadczenia. Bo to właśnie ono umożliwia potem znalezienie lepszej pracy. I jeszcze jedno jest ważne - aby ci starsi, bardziej doświadczeni, chcieli nas nauczyć. Niestety, wielu starszych się jakoś się do pomagania nie pali” - zaznacza inny z pytanych.

Blisko domu i elastycznie

Dla młodych z Kujawsko-Pomorskiego najważniejsze przy wyborze pracy jest to, czy znajduje się ona blisko miejsca zamieszkania - nawet jeśli niczym innym się nie wyróżnia. Praca musi też oferować elastyczny czas pracy - wynika z badania Deloitte dla Coca-Cola „#MłodziPrzyGłosie. Co wpływa na decyzje zawodowe młodych Polaków?”.

Co wpływa na decyzje zawodowe młodych Polaków? Czytaj więcej w dalszej części artykułu.

Pozostało jeszcze 53% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.

    już od
    3,69
    /dzień
Katarzyna Paczewska

W „Gazecie Pomorskiej” pracuję od 2007 roku. W tekstach poruszam najczęściej tematykę cyberbezpieczeństwa, energetyczną i rynku pracy. Na drugim etacie - mama, a „po godzinach” - cyklistka.

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.