Liceum Akademickie jest znów na pudle! [ranking „Perspektyw”]

Czytaj dalej
Fot. Jacek Smarz
Ewa Abramczyk-Boguszewska

Liceum Akademickie jest znów na pudle! [ranking „Perspektyw”]

Ewa Abramczyk-Boguszewska

Liceum Akademickie w Toruniu jest trzecim LO w kraju - wynika z rankingu „Perspektyw”. W czołówce jest również bydgoski „elektronik”.

Ranking LO i techników sporządza co roku miesięcznik „Perspektywy”. Szkoły oceniane są na podstawie ustalonych wcześniej kryteriów. Wśród liceów zwyciężyło XIII LO w Szczecinie, a w grupie techników najlepsze okazało się Technikum Nowoczesnych Technologii w Kleszczowie.

W tym roku najważniejsze były wyniki matury, zarówno z przedmiotów obowiązkowych, jak i dodatkowych. Stanowią one w sumie 70 proc. punktacji dla liceów i 50 proc. dla techników.


Ranking "Perspektyw"
Create your own infographics

Kapituła rankingu brała też pod uwagę sukcesy w olimpiadach. W przypadku techników uwzględniano ponadto wyniki egzaminów z przedmiotów zawodowych (30 proc. ogólnej punktacji). „Perspektywy” przygotowały również dodatkowe rankingi m.in. maturalny, szkół olimpijskich, egzaminów zawodowych. We wszystkich znalazły się LO i technika, w których maturę zdawało co najmniej 12 absolwentów.

Z liceów ogólnokształcących w regionie najlepiej wypadło Liceum Akademickie w Toruniu. Szkoła w rankingu LO znalazła się na miejscu trzecim, awansując z czwartego, które zajmowała w ubiegłym roku.

- To dla nas wielka satysfakcja, radość i zachęta do pracy. Takie sukcesy utwierdzają nas w przekonaniu, że to, co robimy, robimy dobrze - mówi Arkadiusz Stańczyk, dyrektor Liceum i Gimnazjum Akademickiego. - Na pewno bardzo ważna jest współpraca z Uniwersytetem Mikołaja Kopernika. Nasi uczniowie chodzą na zajęcia na uniwersytecie, korzystają z biblioteki, laboratoriów itp.

LA zajęło ponadto drugie miejsce w rankingu wyników maturalnych, a trzecie wśród szkół olimpijskich.

- Dodam, że w rankingu Instytutu Badań Edukacyjnych uwzględniającym wyniki matury z ostatnich trzech lat zajęliśmy pierwsze miejsce - mówi Arkadiusz Stańczyk.

Zapowiada, że szkoła będzie rozwijać swoją ofertę edukacyjną. - Chcemy, aby była ona bardziej elastyczna, aby uwzględniała indywidualne potrzeby uczniów - dodaje dyrektor Stańczyk. - Na razie nie mogę jeszcze podać szczegółów, ale zależy nad na tym, aby dać uczniom większą możliwość wybierania przedmiotów w rozszerzeniu.

Ze szkół w regionie najwyżej po LA znalazła się też bydgoska „szóstka”. Szkoła zajęła 27. lokatę w kraju i drugą w regionie - Najbardziej cieszymy się, że w zestawieniu szkół olimpijskich zadebiutowaliśmy w pierwszej dziesiątce - mówi Wiesława Burlińska, dyrektor Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 6. - Zajęliśmy 9. miejsce. Wypracowaliśmy program pracy z uczniami zdolnymi którym dajemy wiele możliwości rozwoju.

Trzecie miejsce w regionie przypadło Katolickiemu LO Księży Pallotynów Collegium Culmense w Chełmnie. Szkoła w rankingu głównym zajęła 69. miejsce.

Kujawsko-Pomorskie ma również powody do dumy, jeśli chodzi o ranking techników. Najwyżej znalazło się Technikum Elektroniczne w Zespole Szkół Elektronicznych w Bydgoszczy. Szkoła zajęła czwarte miejsce w kraju i pierwsze w województwie. W ubiegłym roku była na miejscu trzecim w zestawieniu krajowym. - Trudno tu mówić o spadku, ponieważ w czołówce są to minimalne różnice - podkreśla Agnieszka Sumicka, wicedyrektor ZSE. - Najbardziej cieszy nas to, że od sześciu lat nie opuszczamy pierwszej piątki. W tym roku ranking wygląda nieco inaczej, bo znalazły się w nim również małe szkoły. Dla porównania, naszych ubiegłorocznych absolwentów było 160.

„Elektronik” może pochwalić się 100-proc. zdawalnością egzaminu zawodowego w zawodach informatyk i teleinformatyk. - Zwłaszcza ten ostatni należy do najtrudniejszych zawodów - mówi wicedyrektor. - Kształcenie w nim wymaga odpowiedniej bazy.

Drugą lokatę w województwie zajęło Technikum w Zespole Szkół w Mogilnie (27. w rankingu głównym). Trzecie jest Technikum Informatyczne w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Nakle.

Ewa Abramczyk-Boguszewska

Szkoła – to nie tylko miejsce, ale przede wszystkim uczniowie i nauczyciele. To oni tworzą ją każdego dnia. Dlatego też piszę o tym, co dla nich ważne: o ich problemach, codziennych sprawach, sukcesach i radościach. W swoich artykułach zawsze staram się pokazać dwie strony medalu, bo przecież w gruncie rzeczy chodzi nam wszystkim o to samo: o dobrą edukację dla dzieci. Sięgam również po opinie fachowców, którzy odnoszą się do aktualnej sytuacji w polskiej oświacie. Interesuje mnie też to, co dzieje się na polskich uczelniach, zwłaszcza tych z Kujawsko-Pomorskiego. Pisząc o edukacji, ciągle się czegoś uczę.

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.