Komórka ułatwi życie

Czytaj dalej
Fot. Sławomir Kowalski
(ml)

Komórka ułatwi życie

(ml)

Niektóre przychodnie w Toruniu wprowadziły udogodnienia. Będzie łatwiej do nich dzwonić.

- Chyba największą bolączką toruńskich przychodni jest to, że nie można się do nich dodzwonić - mówi nasza Czytelniczka. - Tak było również z Akademicką Przychodnią Lekarską. Ostatnio się jednak poprawiło.

Szefostwo placówki od dłuższego czasu zdawało sobie sprawę z tych trudności (pisaliśmy o nich na łamach gazety). Dlatego od ubiegłego tygodnia wprowadziło dodatkowe telefony - komórkowe.

To są nowe numery do APL przy ul. Gagarina 39 - dwa dodatkowe numery telefonów komórkowych do podstawowej opieki zdrowotnej (tel. 517 083 342 oraz 517 083 321, godz. 8-14) i jeden do poradni specjalistycznych (tel. 517 083 365, godz. 8-14).

Do dyspozycji pacjentów pozostają też dotychczasowe numery telefonów stacjonarnych (tel. 56 654 20 20 i 56 611 46 58, godz. 7.15-18). - Po wprowadzeniu komórek zostały one przydzielone paniom, które rejestrują na bieżąco z kolejki. Aktualnie mamy zatrudnionych pięć rejestratorek - wyjaśnia Krystyna Kurkowska, dyrektor administracyjny Wojewódzkiego Ośrodka Medycyny Pracy, w skład którego wchodzi APL.

Jak dodaje Kurkowska, rejestracja do lekarzy ogólnych i specjalistów została telefonicznie rozdzielona, ale nadal jest usytuowana w jednym miejscu - w rejestracji ogólnej. I to też ma się zmienić. Obie rejestracje będą niedługo oddzielne.

Można rejestrować się osobiście, za pomocą osób trzecich, telefonicznie. Zalecana (ale nie wymagana) przez NFZ jest rejestracja elektroniczna do specjalistyki. - Rzadko kto u nas korzysta z tej formy - mówi Bożena Mleczek-Dąbrowska, dyrektor Miejskiej Przychodni Specjalistycznej. - Najbardziej popularna jest rejestracja telefoniczna. I bardzo proszę, aby pacjenci dzwonili nie tylko w godzinach rannych, gdy jest największe obciążenie, ale też później. Przychodnia czynna jest do godziny 18. W centrali telefonicznej MPS zostanie zamontowane dodatkowe urządzenie umożliwiające przekierowywanie rozmów, co powinno usprawnić połączenia.

Osoba rejestrująca się do poradni specjalistycznej w ciągu 14 dni musi dostarczyć oryginał skierowania. Jak tego nie zrobi, zostaje wykreślona.

- Były osoby zapisujące się w kilka miejsc, a gdy zostały przyjęte wcześniej gdzie indziej, nie zawiadamiały, że rezygnują. Blokowały tym samym miejsce - mówi Bożena Mleczek-Dąbrowska. - Nie zgłaszało się 20-30 proc. zapisanych.

Barbara Nawrocka, rzecznik kujawsko-pomorskiego oddziału NFZ podkreśla, że organizacja pracy przychodni należy do dyrekcji, ale wszystkich bez wyjątku obowiązuje wymóg dostarczenia oryginału skierowania w ciągu 14 dni.

Autor: (ml)

(ml)

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2022 Polska Press Sp. z o.o.