Klienci na faktury za energię czekają już ponad pół roku!

Czytaj dalej
Fot. Sławomir Kowalski
(acb)

Klienci na faktury za energię czekają już ponad pół roku!

(acb)

Niektórzy toruńscy klienci firmy Energa wciąż nie mogą uregulować rachunków za prąd z powodu braku faktur. Firma prosi o cierpliwość.

- Czekam od sierpnia na zaległe rachunki, nie dostałam jeszcze żadnego. Monity do Energi, telefony na infolinię, nawet pośrednictwo Urzędu Regulacji Energetyki nic nie dało - ubolewa Zofia Rakowska, która wciąż nie otrzymuje rachunków za prąd.

Gdy w grudniu, przed ubiegłorocznym Bożym Narodzeniem klienci Energi z Torunia i okolic bili na alarm, że od miesięcy nie dostają rachunków za prąd, a idą święta, to firma zapewniła, że faktury przyjdą w styczniu i nie zrujnują świątecznych budżetów. W oficjalnym komunikacie Energa przyznała się do kłopotów przy wdrażaniu nowego systemu obsługi klientów.

Problem miał zniknąć z początkiem roku, ale wciąż zgłaszają się do nas klienci Energi zaniepokojeni ogromnymi spóźnieniami. Mieszkanka Wrzosów nie jest jedyna. Zaległych faktur nie może doczekać się także klientka z ulicy Bema. Biuro prasowe firmy przekonuje, że takie przypadki są jednostkowe, a wszyscy, którzy są w podobnej sytuacji mogą wpłacać uśrednione kwoty z rachunków na dotychczasowe konto. Nie wszyscy klienci chcą jednak tak robić.

- Każda faktura zawiera numer konta, a co jeśli na zaległych pojawi się nowy numer konta, co zresztą zapowiadała firma? Nie chcę jeszcze bardziej komplikować swojej sytuacji - wyklucza takie rozwiązanie mieszkanka Wrzosów.

Biuro prasowe Energi w sprawie tej klientki informuje tak: - Prosimy o cierpliwość, w najbliższych tygodniach faktury przyjdą pocztą - zapewnia Jakub Dusza z biura prasowego firmy.

Energa informowała też we wcześniejszych komunikatach, że klienci, którzy otrzymali już skumulowane rachunki mają 180 dni, a więc pół roku na ich uregulowanie. - Fakturę można rozłożyć na raty o dowolnej wysokości i wpłacać je w dowolnym czasie. Nie wymaga to kontaktu z firmą. Klienci nie zostaną obciążeni żadnymi odsetkami czy windykacją - informowało biuro prasowe Energi w końcu lutego. - Wraz ze skumulowaną fakturą, każdy klient otrzyma szczegółowe informacje o sposobie jej zapłaty, a także dane niezbędne do realizacji wpłaty: nowy numer konta i nowy numer klienta wprowadzone wraz z nowym systemem.

Według szacunków firmy Energa spóźnienia w wystawianiu faktur dotknęły 4 proc. spośród 2,6 mln klientów indywidualnych, którym firma sprzedaje energię.

- W ciągu najbliższych tygodni, większość z nich otrzyma jedną zbiorczą fakturę za energię elektryczną za zaległy okres -zapewniali przedstawiciele firmy Energa w komunikacie w końcu lutego.

acb

(acb)

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.pomorska.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2020 Polska Press Sp. z o.o.