Jeśli kino ma dwa skrzydła, to jest napięcie, dyskusja i demokracja

Czytaj dalej
Fot. Piotr Warczak
Karina Obara

Jeśli kino ma dwa skrzydła, to jest napięcie, dyskusja i demokracja

Karina Obara

W kinematografii musi być zdrowy balans pomiędzy filmami, które wzmacniają patriotyczną narrację, wspólnotowość, świadomość historyczną a filmami, które kwestionują status quo - mówi dr Michał Oleszczyk.

Siłą kultury polskiej jest jej zdolność do autokrytycyzmu, ironii, satyry; do stawiania niewygodnych pytań i prowokowania nieoczywistych odpowiedzi. Bez tej cechy polskiej kultury nie byłoby ani „Monachomachii” Krasickiego, ani „Dziadów” Mickiewicza, ani - współcześnie - „Dnia świra” Koterskiego - powiedział mi pan niedawno, gdy rozmawialiśmy o próbie zablokowania przez środowiska prawicowe wskazania „Pokotu” jako polskiego kandydata do Oskara. Jak wygląda teraz sytuacja polskiego kina?

Czy Polska ma szansę na Oscara? Jaki film musiałby powstać? Czytaj w dalszej części rozmowy.

Pozostało jeszcze 93% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Karina Obara

Polityka, psychologia i kultura są ze sobą nierozerwalnie związane i dlatego fascynują mnie dziennikarsko. To, co ludzie wyprawiają na tych polach jest warte pokazania. Zdanie niech każdy wyrobi sobie sam:-)

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2022 Polska Press Sp. z o.o.