Jak usprawnić MPK? Pomogą pasażerowie

Czytaj dalej
Fot. Wojciech Alabrudzinski
Justyna Trawczyńska

Jak usprawnić MPK? Pomogą pasażerowie

Justyna Trawczyńska

Do końca kwietnia we włocławskich autobusach będą pojawiać się ankieterzy.

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne we Włocławku chce poznać opinie mieszkańców o usługach świadczonych przez tego przewoźnika. W tym miesiącu w autobusach będzie można spotkać ankieterów firmy PTC z Redy. Pytają oni m.in. o rzeczywiste potrzeby pasażerów i... czy kasują bilety. Badania mają określić popyt na usługi, strukturę zawodową i wiekową pasażerów MPK, oczekiwane kierunki przewozów, układy linii i częstotliwości kursowania.

W połowie czerwca MPK otrzyma opracowane wyniki ankiet. Na ich podstawie będą wprowadzane zmiany. Jeśli chodzi o przesunięcia w kursach, to tych zmian możemy się spodziewać we wrześniu. W przypadku zwiększenia częstotliwości kursowania to na te zmiany poczekamy do nowego roku budżetowego. - W tym roku nie da się już przeprowadzić zmian w budżecie, a zwiększenie ilości kursów wymaga większych nakładów finansowych z urzędu miasta - mówi Paweł Okuniewski, dyrektor do spraw organizacji przewozu w MPK Włocławek.

Problemem włocławskiej komunikacji jest liczba osób nie kasujących biletów. Szacuje się, że jest to aż 42 proc. użytkowników. W tym są też seniorzy po 65. roku życia.

- We Włocławku mamy też bardzo dużą grupę gapowiczów - mówi dyrektor MPK. - Aby to wyeliminować, trzeba zwiększyć liczbę kontroli.

Badanie wskaże także propozycje cen biletów. Jak się okazało po wstępnych rozmowach z szefem firmy PTC, struktura biletów we Włocławku jest bardzo archaiczna.

Według specjalistów od przewozów wewnętrznych powinno się dążyć do jak największej sprzedaży biletów okresowych. Idealnie byłoby, aby połowa pasażerów korzystała z biletu miesięcznego. We Włocławku z tej możliwości korzysta zaledwie 20 proc. pasażerów. - Trzeba zachęcić mieszkańców do kupowania biletów miesięcznych - mówi Paweł Okuniewski. - Aby to zrobić ich ceny muszą być konkurencyjne. To jednak dopiero pierwsze spostrzeżenia. Na wstępne wnioski jest jeszcze za wcześnie.

Włocławskie MPK zachęca do udziału w badaniu.

Justyna Trawczyńska

Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego na kierunku dziennikarstwo, public relations. Pracę w charakterze dziennikarza rozpoczęłam po ukończeniu studiów. Specjalizuję się w tematach społecznych. Z Gazetą Pomorską jestem związana od 2014 roku.

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.