Ekstra
Magazyn
Ekstra Magazyn

Najlepsze teksty z całej Polski, w każdy piątek dla wszystkich prenumeratorów Cyfrowych. Poznaj Ekstra Magazyn

Jak tu żyć w świecie pełnym bubli

Czytaj dalej
Dorota Krupińska

Jak tu żyć w świecie pełnym bubli

Dorota Krupińska

Pralka zepsuła się rok po zakupie? Nie opłaca się naprawiać zmywarki, bo drogie części? Unia pracuje nad dyrektywą wydłużającą żywot urządzeń.

- Po czterech latach zmywarka przestała działać - skarży się Agnieszka. - Koszt naprawy to 400 zł, mechanik stwierdził, że gdy dorzucę 400 zł, to będę miała nową. Dodał, że powinnam o tym pomyśleć, bo nie wiadomo, kiedy znowu coś mi się zepsuje, bo teraz buble produkują - opowiada.

Psujący się dozownik do lodu w lodówce, uszkodzony mechanizm zwijania kabla w odkurzaczu czy niedziałający po kilku praniach elektroniczny programator w pralce nikogo już nie dziwią. Nasze sprzęty nie są trwałe. Brakuje części zamiennych i zazwyczaj z powodu zbyt wysokich kosztów nie zawsze się opłaca urządzenia „reanimować”.

Pozostało jeszcze 91% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Aktywujesz kod bez rejestracji

Odblokowujesz dostęp jednorazowo, tylko na tej przeglądarce. Jeżeli chcesz w przyszłości wrócić do tego artykułu, skorzystaj z opcji aktywacji kodu z rejestracją - zarejestruj się.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i czytaj bez rejestracji" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

odzyskaj hasło

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zaloguj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Aby móc przetwarzać Twoje dane osobowe w postaci adresu e-mail dla celów przedstawiania informacji handlowych na temat naszych towarów lub usług za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, prosimy Cię o wyrażenie poniżej wskazanych zgód.

Pamiętaj, w każdej chwili możesz cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Cofnięcie zgody nie wpłynie jednak na zgodność z prawem przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych przed wycofaniem zgody. Szczegóły dotyczące zgody, w tym jej wycofania, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności oraz w swoim profilu.

Administratorem Twoich danych osobowych jest spółka Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Domaniewska 45, 02-672 Warszawa. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych przez Polska Press oraz uprawnienia użytkowników Serwisu Polskatimes z tym związane zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w szczególności w celu wykonania umowy (usługa świadczona drogą elektroniczną), w celach marketingowych w zakresie udzielonych zgód, jak też w innych celach marketingowych na podstawie naszego uzasadnionego interesu. Podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne. Przysługuje Ci prawo do żądania od nas dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych a także prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień oraz celów przetwarzania danych przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

* Jeżeli klikniesz „Zaznacz wszystkie poniższe zgody” automatycznie zaznaczasz wszystkie zgody. Możesz też zaznaczyć lub odznaczyć każdą ze zgód z osobna.

** Zgoda wymagana.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zarejestruj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Dorota Krupińska

Komentarze

1
Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

misiekle

Głównym powodem jest dzisiejsza totalna nadprodukcja właściwie wszystkiego : żywności, ubrań, sprzętów. Gdyby było tylko 2 - 3 producentów z danej branży i produkowali tylko po kilka modeli, to i z naprawą nie byłoby aż takich problemów, a i klient byłby zadowolony, ponieważ zbyt duży wybór w sklepie także sprawia czasami niemały problem z wyborem podczas zakupu, a różnice funkcjonalne i w wyglądzie są czasami znikome. Z łezką w oku wspominam czasy PRL'u kiedy to wchodząc do jakiegokolwiek sklepu było w ogóle cokolwiek. Jak już udało się kupić (na ogół po znajomości) na przykład pralkę, to był jeden typ, a przy tym jak dzisiaj pamiętam, to nasza pracowała 18 lat i w tym czasie wymieniło się kilka razy łożysko bębna oraz mechaniczny programator, czyli tak na prawdę materiały eksploatacyjne, normalnie zużywające się podczas pracy, tak jak toner, czy tusz w drukarce. Do tego nie było z nimi najmniejszego problemu - dzwoniąc do serwisu mówiąc jakie są objawy majster od razu przyjeżdżał z potrzebną częścią i wymieniał ją podczas jednej wizyty i na miejscu. Do tego nie wydawało się przy tym znacznej części wypłaty. A dzisiaj jeżeli w ogóle część będzie dostępna, to po pierwsze będzie niewspółmiernie do kosztów produkcji droga, po drugie trzeba będzie czekać nie wiadomo ile na jej sprowadzenie, a po trzecie - rzadko kiedy da się to wymienić / naprawić podczas jednej wizyty i to na miejscu. I niech mnie ktoś przekona, że wtedy nie były pod wieloma aspektami dobre czasy. Ja rozumiem, że producenci chcą się utrzymać i zarabiać, ale takie świadome postarzanie sprzętów oraz inne działania zmierzające do szybszej wymiany na nowe nie służą tak na prawdę ani klientom, ani producentom. Opinia o sprzęcie, że to jednorazówka na 2, 3 lata nie świadczy na korzyść producenta i założę się, że jeżeli raz klient się natnie, to za drugim razem wybierze już innego. A co będzie jak po iluś tam latach zabraknie "innych" producentów, bo już wszyscy zostali "wykorzystani" i negatywnie "przetestowani", to co wtedy kupić ?

plus.pomorska.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.