Dotkliwe zelżenie zieleni Zielonych? Nie musi tak być

Czytaj dalej
Fot. Piotr Smolinski
Karina Obara

Dotkliwe zelżenie zieleni Zielonych? Nie musi tak być

Karina Obara

Co jest nie tak z Zielonymi, że ich nie zauważamy? - Polacy, konserwatyści obyczajowi, są bardziej niż Zachód zorientowani na wartości materialne - uważa dr hab. Adam Leszczyński. - To postawa typowa dla społeczeństwa na dorobku.

Dlaczego wizerunek partii Zielonych sprowadza się do tego, że walczą z hodowlą zwierząt na futra i legalizacją związków jednopłciowych? A mogliby być, jak w Niemczech, jedną z poważniejszych sił opozycji. Co sprawia, że Zieloni w Polsce nie przebijają się do opinii publicznej na taką skalę, jak pozostałe partie?

Ekologia, solidarność, równość to podstawy programu Zielonych. Potwierdzili to na ostatnim kongresie, ale większość mediów zauważyła, trochę z przymrużeniem oka, że idealiści Zieloni stawiają na ochronę zwierzaków i małżeństwa jednopłciowe. A przecież jeszcze żadna partia lewicowa, która startowała w wyborach, nie opowiedziała się tak mocno za dochodem gwarantowanym. Zieloni chcą pilotażowego programu bezwarunkowego dochodu podstawowego, postulują wprowadzenie gwarantowanej emerytury obywatelskiej, a tydzień pracy chcieliby stopniowo skracać do 30 godzin tygodniowo.

Pozostało jeszcze 87% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Karina Obara

Polityka, psychologia i kultura są ze sobą nierozerwalnie związane i dlatego fascynują mnie dziennikarsko. To, co ludzie wyprawiają na tych polach jest warte pokazania. Zdanie niech każdy wyrobi sobie sam:-)

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.pomorska.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2020 Polska Press Sp. z o.o.