Częstochowa. 20 marca 2019 rozpoczyna się wielki remont torowiska tramwajów

Czytaj dalej
Fot. Janusz Strzelczyk
Janusz Strzelczyk

Częstochowa. 20 marca 2019 rozpoczyna się wielki remont torowiska tramwajów

Janusz Strzelczyk

W Częstochowie rozpoczyna się wielki remont torowiska tramwajowego, co nieuchronnie łączy się z trudnościami dla pasażerów.

W 2019 roku częstochowskie tramwaje obchodzą 60-lecie. Dwa tygodnie po jubileuszu, rusza remont starego torowiska. - Modernizacja torowiska o wartości 114,5 mln zł podzielona jest na sześć odcinków - informuje Maciej Hasik, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu.

W związku z pracami wprowadzono zmiany w organizacji ruchu. Od dzisiaj, 20 marca 2019 linie tramwajowe nr 1 i 2 kursujące w dzielnicach Raków, Dąbie i Kucelin zostaną skrócone do zajezdni MPK przy alei Niepodległości. W czasie prowadzonych prac od zajezdni MPK do Kucelina pasażerowie tramwajów będą obsługiwani zastępczą komunikacją autobusową. Linia zastępcza oznaczona nr 92 będzie kursować w obu kierunkach od zajezdni MPK przy alei Niepodległości do Kucelina (tak jak linia tramwajowa nr 1) lub - podobnie jak linia tramwajowa nr 2 - do pętli Raków-Dworzec PKP (końcowy przystanek linii nr 12 i 32).

Przygotowano już specjalne przystanki autobusowe, z których autobusy zastępujące tramwaje, będą kursować z alei Pokoju.

W ramach połączeń przesiadkowych na sąsiadujących kursach przy zajezdni MPK bilety z linii tramwajowych nr 1 i 2 będą ważne na linii 92 i odwrotnie.

Gruntowny remont torowiska i sieci trakcyjnej od ul. Fieldorfa-Nila do pętli w al. Pokoju zostanie wykonany na odcinku 13,8 km (od pętli na Północy do pętli na Rakowie, z wyłączeniem zmodernizowanego niedawno odcinka w alei Niepodległości oraz zajezdni MPK). Prace obejmą przebudowę torowiska wraz z budową lub przebudową przystanków i peronów, przebudowę sieci trakcyjnej, sterowania i ogrzewania zwrotnic oraz smarownic szyn, a także budowę i przebudowę trakcyjnych linii kablowych.

Powstanie linia zasilania podstawowego i rezerwowego dla podstacji „Fieldorfa” i „Niepodległości” oraz dwie nowe podstacje trakcyjne wraz z niezbędnymi instalacjami wewnętrznymi i technologicznymi. Przebudowana będzie podstacja trakcyjna „Czartoryskiego”. Wybudowane zostanie centrum sterowania wraz z klimatyzowanymi pomieszczeniami dla brygad utrzymania ruchu, pomieszczeniami biurowymi, szatniami, podręcznym magazynem dla potrzeb pogotowia sieciowego, WC i umywalnią. Przebudowane będą dwie pętle - „Fieldorfa” oraz „Kiedrzyńska”.

W ramach inwestycji zamontowane zostaną światłowody dla systemu zdalnego sterowania podstacji.


WIELKIE INWESTYCJE TRAMWAJOWE

Janusz Strzelczyk

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2025 Polska Press Sp. z o.o.

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z niniejszej strony internetowej, w tym ze znajdujących się na niej publikacji, przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody Polska Press Sp. z o.o. w Warszawie jest niedozwolone. Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są tutaj.