Coraz bliżej końca gehenny z Energą

Czytaj dalej
Fot. Agata Komorowska
Daniel Dreyer

Coraz bliżej końca gehenny z Energą

Daniel Dreyer

Problemów z opłacaniem rachunków za prąd jest już mniej. Elektrownia - nareszcie! - zaczęła wysyłać zaległe rachunki.

- Od pół roku nie mogę zapłacić za prąd, bo nie otrzymuję rachunków - żali się pan Henryk, emeryt z Torunia. - W biurze elektrowni kazano napisać pismo, aby mi je wystawiono. Przecież to jest absurd!

Problem z opłaceniem rachunku ma także Stanisław z Grudziądza. - Od czasu, kiedy na początku grudnia wymieniono mi licznik, nie mogę zapłacić za energię elektryczną - żali się grudziądzanin. Dlaczego? Bo kiedy podaje on stan swojego nowego licznika, system odrzuca go jako błędny, bo niższy od ostatniego odczytu, tego ze starego licznika.

- Elektrownia nie zaznaczyła w swoim systemie, że wymieniła mi licznik - przekonany jest grudziądzanin. - A licznik wciąż bije i kiedy sprawa się wyjaśni, przyjdzie mi zapłacić duże wyrównanie. Już się boję skąd wezmę na to pieniądze.

Po interwencji „Pomorskiej”, Beata Ostrowska, rzeczniczka prasowa koncernu Energa sprawdziła na czym polega problem grudziądzanina.

- Trudności z wprowadzeniem danych przez klienta do systemu są związane z realizowanym obecnie, wieloetapowym projektem ujednolicenia i zmiany systemów obsługi klienta. Powoduje to, niestety, sporadyczne, ale dość uciążliwe dla klientów błędy - nie ukrywa rzecznik Ostrowska. I jednocześnie zapewnia: -Błędy są rozpoznane, pracujemy nad ich usunięciem tak, aby nie powracały w przyszłości.

Rzeczniczka dodaje, że dane o zużyciu energii zapisywane są systemie odczytowym, więc nie ma zagrożenia, że po zakończeniu zmian będą nieprawidłowe. Jeśli rachunki okażą się zbyt wysokie, będzie można opłacić je w ratach. Po złożeniu wniosku.

Błędów powodujących liczne problemy dla klientów Energi w ostatnim czasie było bardzo wiele, o czym wiele razy informowaliśmy na łamach „Pomorskiej”. Energa wciąż tłumaczy się pracami nad nowym systemem obsługi klienta. Jak długo jeszcze to potrwa?

- System jest obecnie na etapie stabilizacji, a prace powodujące największe utrudnienia dla klientów zostały już zakończone. Szacujemy, że do końca marca sporadycznie mogą się jeszcze zdarzyć drobniejsze trudności, które nie będą w takim stopniu uciążliwe dla klientów. Poza tym z czasem ich nasilenie będzie spadać - mówi Jakub Dusza z biura prasowego Grupy Energa.

Daniel Dreyer

Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem jako student-praktykant, w grudziądzkim oddziale "Gazety Pomorskiej". I z nim jestem związany do dziś, od 1 października 2005 roku jako kierownik redakcji. Tematyka jaką podejmuję to sprawy bliskie mieszkańcom Grudziądza i okolic: to, co napełnia ich obawami albo daje nadzieję, to co ich smuci albo cieszy, to z czego są dumni albo... co wymaga zmiany, aby się nie wstydzić. Dziennikarstwo postrzegam jako misję, którą jest nie tylko stawianie pytań, ale szukanie odpowiedzi. Prywatnie jestem fanem różnorodnej, ale tylko dobrej muzyki, miłośnikiem górskiej turystyki i bardzo początkującym żeglarzem.

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.pomorska.pl

obniżka -50% na Czarny Weekend

30-dniowy dostęp do Gazety Pomorskiej online

14,50 29,00

Czarny weekend trwa! Do 29.11 kup prenumeratę cyfrową za połowę ceny i ciesz się dostępem do aktualnego wydania gazety bez wychodzenia z domu.

Kup teraz

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2021 Polska Press Sp. z o.o.