Ekstra
Magazyn
Ekstra Magazyn

Najlepsze teksty z całej Polski, w każdy piątek dla wszystkich prenumeratorów Cyfrowych. Poznaj Ekstra Magazyn

Były Świeżaki i Lidlaki, teraz jest szał Słodziaków. Na czym polega fenomen tych akcji? [rozmowa]

Czytaj dalej
Fot. Fot. zrzut YouTube/Biedronka
Katarzyna Paczewska

Były Świeżaki i Lidlaki, teraz jest szał Słodziaków. Na czym polega fenomen tych akcji? [rozmowa]

Katarzyna Paczewska

Rozmowa z Karoliną Oleksa-Marewską, psycholog, wykładowcą i trenerem kompetencji miękkich.

Na czym polega fenomen Słodziaków i tego typu promocji? Dlaczego tak wiele osób chce je mieć?
Popularność promocji takich jak Słodziaki zależy od kilku czynników. Z jednej strony działa konformizm, czyli podporządkowanie się temu, co robi większość. Dzieci widząc, że koledzy i koleżanki z klasy lub z przedszkola mają pluszowe maskotki, chcą mieć takie same, by nie odstawać od grupy, czyli nie „być gorszym”.

Na co uważać robiąc zakupy z dziećmi? Czego dorośli nie powinni robić?
Uwaga na wymuszanie płaczem. Jeżeli dziecko wpada w histerię i rodzic ulega, to uczy malucha, że dzięki płaczowi dostanie wszystko. Uwaga na kupowanie wszystkiego, czego dziecko chce. To nie uczy odpowiedzialności, czy cierpliwości, może nawet doprowadzić do tego, że dziecko będzie chciało dostać coś, czego w sklepie nie ma - w ten sposób testuje, jak daleko może się posunąć i ile rodzic jest w stanie dla niego zrobić.

Całą rozmowę przeczytasz w pełnej wersji artykułu. Zapraszamy!

Pozostało jeszcze 93% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Katarzyna Paczewska

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.pomorska.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.