Bój o prawo do jazdy w lewo

Czytaj dalej
Fot. SłAwomir Kowalski / Polska Press
Paweł Kędzia

Bój o prawo do jazdy w lewo

Paweł Kędzia

Czy lewoskręty na Szosie Chełmińskiej w ulice Wodociągową, św. Józefa, Harcerską są potrzebne? Pytamy Rafała Wiewiórskiego, dyrektora MZD w Toruniu oraz Justynę Kardasz z Rady Okręgu „Chełmińskie”.

Tam, gdzie można, lewoskręty są zaprojektowane

Rozmowa z Rafałem Wiewiórskim, dyrektorem Miejskiego Zarządu Dróg w Toruniu

Czy na przebudowywanej obecnie Szosie Chełmińskiej będą lewoskręty?
One są zaprojektowane. Będzie możliwość skrętu w lewo na skrzyżowaniu z ulicą Długą. Ulica Wodociągowa jest za blisko skrzyżowania, ale nie ma problemu, żeby skręcić w prawo i zawrócić. Na Żwirki i Wigury lewoskręt rozwiązujemy za pośrednictwem sygnalizacji. Proponujemy puszczanie ruchu naprzemiennie na Wrzosy i w kierunku centrum. Jest to obecnie

Prace przy budowie Trasy Staromostowej na Szosie Chełmińskiej
Grzegorz Olkowski / Polska Press Rafał Wiewiórski, dyrektor MZD

analizowane przez Wydział Gospodarki Komunalnej. Z kolei na skrzyżowaniu z ulicą św. Józefa nie ma możliwości lewoskrętu ze względu na bliskość torów kolejowych. Nie ma miejsca na azyl, żeby pojazdy mogły się bezpiecznie zatrzymać. Już obecnie nie powinno być tam lewoskrętu. Tak samo jest na Harcerskiej. Myślimy o budowie nawrotu pomiędzy ulicami Harcerską i Bartkiewiczówny, żeby umożliwić zawrócenie w kierunku miasta. Nie będzie to jednak możliwe do czasu zakończenia inwestycji, co nastąpi w maju przyszłego roku.

Skąd wzięła się petycja mieszkańców w tej sprawie? Projekt prac nie był znany?
Mieszkańcy, którzy uczestniczyli w konsultacjach, zarówno dotyczących organizacji ruchu, jak i związanych z przebiegiem linii tramwajowej, byli poinformowani o planowanych rozwiązaniach. Dokumenty związane z konsultacjami nadal są dostępne w internecie na stronie miejskiej czy Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska - z uwagi na konieczność wydania decyzji środowiskowej, co miało miejsce w latach 2013-2014. Pozostali mieszkańcy dotychczas nie interesowali się inwestycją i nie uczestniczyli w żadnych spotkaniach.

Czy lewoskręty na Szosie Chełmińskiej w ulice Wodociągową, św. Józefa, Harcerską są potrzebne?

Ludzie widzieli koparki, nie wiedzieli, co się dzieje

Rozmowa z Justyną Kardasz z Rady Okręgu "Chełmińskie"

O czym była mowa na wtorkowym spotkaniu urzędników z mieszkańcami w sprawie planowanych rozwiązań na Szosie Chełmińskiej?
Z tego, co zrozumiałam, zakaz lewoskrętów zostanie tam gdzie był, z wyjątkiem skrzyżowania Chełmińskiej ze Żwirki i Wigry, gdzie nie ma miejsca na osobny pas do jazdy w lewo. Dlatego z jednego pasa byłaby opcja jazdy prosto i w lewo, a z

Prace przy budowie Trasy Staromostowej na Szosie Chełmińskiej
Facebook Justyna Kardasz, Rada Okręgu "Chełmińskie"

drugiego prosto i w prawo, ale przynajmniej będzie skomunikowanie ze szpitalem i dojazd dla osiedla św. Józefa. Druga propozycja dotyczy budowy nawrotu pomiędzy ulicami Harcerską i Bartkiewiczówny. W czasie spotkania rozmawialiśmy o sprawdzeniu takiej możliwości. Liczymy, że jedno i drugie uda się dołożyć do obecnego projektu i wprowadzić w życie. Musimy poczekać na dodatkowe analizy.

Zdaniem urzędników informacje o inwestycji były wcześniej dostępne na przykład w internecie...
Inwestycjami na Chełmińskim zajmuję się od 2014 roku. Od tego czasu były prośby, żeby miasto zaprezentowało projektowane rozwiązania na całym obszarze, a nie tylko konkretnych ulicach. Tak było w przypadku ulicy Długiej, gdzie nie było informacji o sposobie włączenia tej ulicy w Szosę Chełmińską. Pod naszą petycją podpisało się 240 mieszkańców i 40 firm, które reprezentują znacznie szerszą liczbę osób. Ludzie widzieli koparki, ale nie wiedzieli, co się dzieje. Dlatego cieszymy się, że petycja została przeanalizowana, a głos mieszkańców wzięty pod uwagę.

Warto wiedzieć

Paweł Kędzia

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.